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APRI LA SARDEGNA AL MONDO : Concorso Grafico Letterario – Chiaramonti 01 giugno 2013

Scritto da carlo moretti

Ajò a Tzaramonte 2013 il 5 maggio a Chiaramonti!!

Scritto da carlo moretti

Sabato 19 gennaio 2013 – Presentazione del nuovo libro di Salvatore Patatu “BOGHES E CARAS ANTIGAS de su Mulinu ’e su ’Entu”

Scritto da carlo moretti

Apriamo dopo un lungo periodo di silenzio, dovuto a vicende personali, l’esercizio 2013 del nostro sito.

Lo facciamo piacevolmente con l’annuncio e una breve introduzione del nuovo libro scritto dall’autore e nostro compaesano Salvatore Patatu, riportante un’immagine sia realistica, sia immaginaria, della vita vissuta e reale del nostro paese. Il nuovo libro dal titolo “BOGHES E CARAS ANTIGAS de su Mulinu ’e su ’Entu”, sarà introdotto sabato 19 gennaio 2013 alle 0re 17:00 nella sala consiliare, dopo il saluto del Sindaco Marco Pischedda, del Presidente della Pro Loco Giovanni Soddu e l’intervento dell’Assessore alla Cultura Maria Antonietta Solinas, dal Prof. Manlio Brigaglia. Seguiranno la lettura di alcuni estratti ad opera di Domitilla Mannu e la conclusione dell’autore che aprirà il dibattito conclusivo.

L’ultima fatica di Salvatore Patatu, Boghes e caras antigas de su Mulinu e’ su ‘Entu, riporta la Prefazione di Paolo Pulina, edito dalla  Tipografia TAS,  Sassari 2012 di pagine 170,  riporta un CD Audio allegato con voci di Salvatore Patatu e di Domitilla Mannu che praticamente aggiungono un audio-libro, atto a facilitare la lettura del libro e la comprensione della lingua sarda.

Con l’autorizzazione dell’autore, trascriviamo il primo dei capitoli dell’opera in lingua sarda. Se gli episodi, anedoti e poesie, raccontati nel primo capitolo, riesce a tenermi attaccato alla lettura già ora, posso solo immaginare come provocheranno la mia attenzione le pagine successive. Buona lettura a tutti.

Contados de su Mulinu de su ‘Entu

Aia apenas ùndighi annos cando, finida sa cuinta elementare, apo comintzadu a fàghere su mulinarzeddu pro agiuare a babbu. Su mulinu fit  in una carrela chi dae issu leaiat su nùmene: carrela ‘e Mulinu.  In italianu si naraiat Via Pasquale Tola e-i como, dae cando in su 1971 ant ammanizadu mezus sos nùmenes de sas carrelas, si narat via Raffaello Sanzio.  Sas domos de-i custa carrela, tando, fint totu pienas de zente e de atividades. A in altu, a dainanti a sa domo de tiu Peppe Seu, b’aiat una funtanedda e, a ojos, sa butega de ’arveri de Peppinu Pala. In mesania su mulinu e-i su butighinu, cun su bigliardu e, in basciu, sa butega de cartzeraju de tiu Cicciu Boe, chi tribagliaiat cun tiu Nenardu Cadorna, su connadu, e cun Mario Soddu, su nebode, innanti chi si ch’esserat emigradu in Isvìtzera. A inie andaiat zente meda a si bistentare e a arrejonare de incunzas e messeras, ma puru de lendas e àteras chistioneddas chi sutzediant in bidda.

Sa gianna de mulinu fit pròpiu a dainanti de sa mesania tra su butighinu de tia Nina e-i sa domo de tiu Giuannandria Migaleddu, a duos passos dae sa carrela de tiu Tomeu, dae ue, imbichèndela e totu, ’idias (e las bides alu como) sas palas altas e poderosas de su campanile de sa cheja de santu Mateu, chi pariat suspesu, brighende e minatende sa domita bascia,  mancari a duos pianigheddos, de tiu Zerrete, chi li fit pròpiu suta pes, a parte de segus, ue, in una cortita, serrada dae duos muros male incarchinados, in unu putu, falaiat su filu de ràmine russu de su parafùlmines.  Su mastru de iscola, Nino Sanna, nos aiat nadu chi de comente falaiat unu raju dae s’aera, beniat atiradu dae sa chima puntzuruda fissada in sa pubulea de su campanile e che l’inzitaiat a fortza, fatèndelu inghiriare a atorinadura in su filu, fintzas a su putu, ue s’istudaiat che candela isteàrica in su cadinu. Nois iscolanos immaginaimus su raju allutu intrèndeche in s’abba de su putu, friende che-i su ferru caldu de mastru Tigèlio, cando, daboi de l’aer bene mazadu a colpos de marteddu subra a s’incùdine, ammuntenzèndelu cun una tenatza longa, che l’imberghiat intro una pica piena de abba pro l’ifritare. Su ferru ch’intraiat friende che cando s’ozu est buddende in su frisciolu, e chi ‘etas una tatza de abba frita. A nois pariat puru de intèndere su fiagu de s’abba brujada e de ‘ìdere sa poporada chi pienaiat su fraile.

Deo, ogni manzanu, falaia currende e cantende. Essende dae domo, in carrela de sos putos, passadu su bicu de Foareddu, falaia a dainanti a sa domo de tiu Antoni Luisi ‘Udrone, ch’imbicaia in su tirighinu a costazos de cheja, boltaia a manca a dainanti a sa domo de tiu Tambeddu, falende pagas iscalinas a impedradu, longas e bascias, boltaia a dresta serente a sa domo de tia Maria Villa, arrivende a dainanti a sa domo de tiu Pàulu Casella, a costazos de su mulinu ue, intrende mantessi, sessaia de cùrrere e . . . de cantare.

De comente si intraiat, a dresta, bi fit s’ufiscigheddu, cun un’iscriania minore, una ventana cun sa ferrada, ue  a s’ala de fora sos fitianos, cando sas lòrigas non bastaiant, bi ligaiant àinos e caddos, ch’istaiant tota s’ora marrende e pistende s’impedradu, in chirca de si catzare calchi musca caddina chi si ‘etaiat abbudronada, che puzones de abe, in sas partes dìligas dei cuddos pòveros animales. Addainanti a s’ufiscigheddu bi fit su pesu, ue si falaiant sas còrvulas e-i sos sacos pienos de trigu, onzi pesada beniat  assentada in unu rezistru gai comente su tantu de su dinari chi si deviat pagare pro su marghinonzu. Dae su rezistru si distacaiat una bulleta cun su nùmene de su padronu o sa padrona de su trigu, e andaiat intzufida a bicu a fora in su trigu de sa còrvula o ispiglionada a su sacu.

A manca b’aiat unu parastagiu de linna longu, largu e basciu, pro bi pònnere subra sas còrvulas  pesadas, pienas de trigu, in s’isetu de lu marghinare. Suta a-i custu parastagiu, poniaimus sas còrvulas cun sos sacheddos de sa farina marghinada, pronta pro che la giùghere a domo. Dae su colore de sos sacheddos, sas padronas (e deo puru) reconnoschiant sa còrvula issoro.

Sempre a dresta, a s’àter’ala de su pesu, bi fint sas duas molas, acollocadas subra a un’intauladu  mannu,  a ue si pigaiat cun sa còrvula a cùcuru, in un’iscala de linna cun chimbe iscalinas, pro ch’imbolare su trigu in su mojolu. Dei custas molas, una fit lena e marghinaiat pius pagu de unu cuintale a s’ora, mentres chi s’àtera, pius lestra e pius moderna, cun su motore pius nou, giampaiat su cuintale.

Passadas sas iscalinas, bi fit su cuadru elètricu, cun totu sos aniveglios netzessàrios: su voltometro, bator amperòmetros, interrutores a burteddu, unu mannu chi leaiat sa lìnia intrea de totu su mulinu e àteros pius minoreddos, unu pro onzi màchina; sas vàlvolas a fusìbiles de filu de piùmu, prontos a s’isgiòlvere, in casu de  problemas pro neghe de cuntatos male cumbinados; o, puru, si sa currente s’abasciaiat o pigaiat tropu de colpu e poniat in perìgulu sos motores. Pro pònnere manos in su cuadru, si deviat distacare s’interrutore generale, pighende a subra una peagna de linna, isulada dae terra pro mesu de bator tacos mannos, fatos dae isuladores russos e apoderidos.

A costazos de su cuadru elètricu, in basciu, b’aiat un’àidu, in ue si passaiat, gruscèndesi, pro intrare a suta de cuss’ispessia de mesusostre ue fint  sas molas. In sas traessas de s’intauladu, b’aiat unu paju de istampas, acurtziendebi sos ojos, dae suta, si podiat abbaidare comente dae unu cannociale ite b’aiat subra. Tando deo, cando non bi fit babbu e in mulinu b’aiat calchi bella pitzinna isetende, li naraia chi  apena finiat su trigu chi fit marghinende, chi ‘etaia su sou. Mi preguntaiat si deviat imbarare tempus meda e deo li naraia: “Piga a subra e abbàida tue mantessi cantu trigu b’at in su mojolu”. Issa bi pigaiat e deo in lestresa ch’intraia a suta s’intauladu e abbaidaia dae una de sas istampas e li ‘idia sas coscias e-i sas mudandas. E capitaiat puru chi calecuna non giughiat mudandas e, tando, su panorama s’irrichiat de calchi munimentu interessante.

Subra su cuadru, a tres metres dae terra, giraiant sos buratos. Si moviant in tundu, in lestresa, chi pariant pessighidos dae canes arrejolidos, cun unu manizu chi non s’assimizaiat a nudda a-i cussos chi faghiat su sedatu de mama mia, cando colaiat sa farina pro fàghere su pane pòddine. Mancari sedatada in mulinu, a sa farina, mama li daiat un’àtera passada, ca su pane *essiat pius bellu a fregura e pius bonu a sabore. Sos movimentos de sos sedatos s’assimizaiant, pius a prestu, a duas murròculas cadreddajòlas, de-i cussas a puntzu longu e barritortu, chi nois piseddos impitaimus pro giogare a isgràbbios, chi, daghi la piscaias, ti tronaiat sa manu che chi b’esseret passende unu ratacasu. Sos buratos fint duos, acopiados. Pariant duas cascias mannas a retàngulu, apicadas cun cannàos de ferru a sa bòvida. Pagu pagu istacados unu dae s’àteru, su tantu de b’istare una targa, ue b’aiat iscritu: Giannotti e Figli – Viterbo. Totu altziaiant sos ojos a lègere, ma chie aiat fatu iscolas bascias e non fit tantu lestru leggende e si si bistentaiat pagu pagu, trambuchende in sas sìllabas, a cando finiat de lègere, li ’eniat s’imbàddinu, ca deviat sighire cun sa conca su movimentu impressidu de ‘arveghe ‘addinosa chi faghiat sa targa, pius ispiciu de sa limba de tia Mariantonia Fonnesa.

Tiu Mateu Limbichicu si bi proaiat onzi ‘olta chi ‘eniat a marghinare su mesu istarellu sou e istaiat unu malafine de tempus nende Gian . . . Giann . . . chena mai resessire a arrivire a . . . Viterbo.

Una barantina de annos como, ammentende su mulinu, apo iscritu custa poesia chi at balanzadu unu prèmiu in unu cuncursu :

 SU MULINU ABBANDONADU

Cantas cosas

mi ‘atides a s’ammentu.

muros, dae su tempus ratados!

E bois, lòrigas ruinzadas

E tue, ferrada de ventana,

chi, pro musca caddina,

inchietos caddos

e àinos archilados,

marra marra,

fortza ti proaian e balentia!

Sa dulche mùida ‘e sa mola,

chi calda sa farina cana

‘etaiat in sa ‘uca de linna,

imbellida de tela crua

che de zòvana istranza dulche cara.

Su giannile biancu de ‘oladia,

chi in s’impedradu antigu,

cunsumidu dae pes

de fitianas tribulias,

modde, a lenu a lenu si perdiat,

che tipidiu a bentu de arzola,

in sa cora, istraca ‘e trazar abba.

E tue, mola, a cantare sighias,

dae ciarras de comares cameddada,

chi a fiotu arrivian, cun tidiles

pistados dae gàrrigos pesudos

de milli ranos pròssimos de pane,

frutu de incunzas sueradas,

de timerosas dies de ‘iddia

e de dolentes fogos s’istremutu,

in còrvulas balladas,

dae istracos passos trazadas,

in tirighinos mudos,

iscurosos, allegros

de apagada cuntentesa.

Mulinu ‘etzu,

non fisti logu ebbia de fadiga

e suore, ma logu de pasu e de isetu,

ue pro buglia innotzente si riiat,

isetende s‘intinnu ‘e su mojolu,

chi de àteru trigu aiat bisonzu.

Como, nudda est restadu!

Meràculos at fatu s’era noa!

E-i s’umanidade tue tota canta

chena si penetire nd’at distrutu.

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Il Gruppo XXL organizza: la 6’ edizione NOT(t)E D’Autore 2012 – Chiaramonti 21 luglio 2012

Scritto da ztaramonte

Giorgio Canali & Rossofuoco in concerto

Che colpo!

L’ex CCCP Fedeli alla Linea, CSI e PGR nell’unica data in Sardegna.

Canali è considerato una delle maggiori realtà del rock alternativo italiano, per qualità e carisma, vigoroso nei suoni e ispiratissimo nei testi.

I testi cantati da Giorgio Canali rappresentano il punto di forza della sua produzione artistica. All’interno di un’evoluzione piuttosto marcata dal primo album ai lavori odierni, Canali ha comunque mantenuto delle caratteristiche fondamentali: cinico, arrabbiato, corrosivo, maledetto, scrive testi potenti e d’impatto, sempre in violento contrasto con ogni deriva perbenista.

La politica ha un ruolo centrale, ma non per questo Canali deve essere considerato un cantante schiettamente ideologico, come invece poteva dirsi – almeno per quanto concerneva l’iconografia – dei CCCP Fedeli alla linea. Al contrario, lontano dalla lotta di palazzo, Canali parla di una politica respirata per le strade, vissuta sulla pelle dei più deboli o di chi, più semplicemente, non condivide derive autoritarie.

Vero punto di riferimento nell’ambito del rock indipendente italiano e non solo, collaboratore e produttore dei lavori di band come Verdena, Marlen Kuntz, PFM, Litfiba, Tre Allegri Ragazzi Morti, Le Luci della Centrale Elettrica, Noir Desire, Timoria, Frigidaire Tango, Virginiana Miller, Zen Circus, Yo Yo Mundi e tanti altri

Tutto in linea con le finalità dell’Associazione “Gruppo XXL Chiaramonti” che con l’evento culturale  denominato “NOT(t)E D’Autore”, continua a proporre dell’ottima musica lontano dagli schemi che il mercato commerciale mira ad imporre.

Ebbene sì, è proprio un grande colpo poter ospitare l’icona del rock italiano.

Ad iniziare la serata sarà la band turritana “Sos Ramonese” che proporrà cover dei Ramones.

L’appuntamento è per le 21,30 in piazza Della Costituzione (ingresso gratuito).

L’evento musicale denominato “NOT(t)E d’Autore” è possibile grazie alle quote dei soci, del patrocinio della Provincia di Sassari, del Comune di Chiaramonti  e con il contributo di amici e dei numerosi sponsor, che continuano a sostenere questa iniziativa,  registrando anno dopo anno un sempre maggiore seguito e apprezzamento di pubblico.

Il concerto è organizzato dall’Associazione culturale Gruppo XXL Chiaramonti con la collaborazione della locale Pro Loco, l’Associazione culturale Sard Rock Café e la Fidas di Ozieri.

XXL sostiene Emergency

Per ulteriori informazioni contattare:  (e-mail galleurob@tiscali.it)

Roberto Galleu e Patrizio Unali. (320/7267375 – 338/6718205).

Per maggiori notizie sull’evento  visitate il sito www.gruppoxxl.it

Chiaramonti 26 maggio 2012 – “Le piante medicinali in Sardegna e i fitofarmaci”

Scritto da carlo moretti

Vi porto a conoscenza che il Gruppo XXL unitamente al Dirigente, docenti e personale tutto dell’Istituto Comprensivo di Chiaramonti, continuano  il cammino di sensibilizzazione e rispetto verso la nostra tanto amata terra e la salvaguardia delle sue immense risorse naturali.

Per tale motivo per il progetto “L’Ambiente che vorrei” abbiamo il piacere di presentare:

 

“ Le piante medicinali in Sardegna e  i fitofarmaci”.

Sabato 26 maggio 2012 ore 10,30

Sala Consiliare di Chiaramonti

 

Interverranno: Dott. Giancarlo Cossu (Sindaco del Comune di Chiaramonti), Ing. Paolo Denegri (Assessore all’Ambiente della Provincia di Sassari), Dott. Giovanni Carmelo Marras (Dirigente Istituto Comprensivo “Pais-Serra”  Nulvi),  Roberto Galleu (Presidente Ass.cult. “Gruppo XXL Chiaramonti”).

A seguire saranno presentati i lavori e le ricerche degli studenti della Scuola secondaria di I° grado e della classe V della Scuola Primaria di Chiaramonti coordinati da Matthew Donadu.

Inoltre al primo piano vi sarà l’esposizione e mostra (concorso grafico-letterario) degli elaborati di tutti gli studenti chiaramontesi dell’Istituto Comprensivo “Pais.Serra”

Gruppo XXL e Istituto Comprensivo “Pais-Serra” di Nulvi – Concorso Grafico Letterario 2012

Scritto da carlo moretti

REGOLAMENTO

Finalità – Dopo il successo riscontrato nella precedente edizione, abbiamo deciso, unitamente alla Dirigenza dell’Istituto Comprensivo “Pais-Serra” di Nulvi, di continuare il percorso di sensibilizzazione degli studenti sulla tutela, conoscenza e valorizzazione del territorio e delle su risorse ambientali.

Organizzazione e tema del concorso.

Il Gruppo XXL e l’Istituto Comprensivo “Pais Serra” Nulvi, in collaborazione con: Comune di Chiaramonti e Provincia di Sassari indicono il “2° Concorso Grafico-Letterario” con tema: “ L’Ambiente che vorrei”.

Concorrenti – Il concorso è rivolto alle classi della scuola primaria e secondaria di 1° grado di  CHIARAMONTI.

Elaborati – Il tema del concorso dovrà essere sviluppato su fogli A4 ( Verticale), l’elaborato potrà essere un racconto, una fiaba, fumetto o poesie corredate da disegni, fotografie, immagini. Si può partecipare con un solo elaborato. I lavori dovranno essere inediti, pena l’esclusione dal Concorso.

Consegna – I lavori verranno ritirati dai responsabili presso le classi della  scuola in concorso. Ogni elaborato dovrà riportare sul retro dell’opera la Classe e il nominativo degli alunni e  un  recapito telefonico.

Mostra – Gli elaborati saranno esposti il giorno 21 luglio 2012 nello stand allestito in occasione dell’evento culturale-musicale “NOT(t)E d’Autore”.

Modalità di giudizio e accettazione regolamento – Il giudizio della Commissione è inappellabile e insindacabile. L’organizzazione si riserva il diritto di stampare o di far pubblicare in qualsiasi momento, senza compenso per i diritti d’autore, le opere presentate. Gli elaborati non saranno in ogni caso restituiti. La partecipazione al Concorso implica l’accettazione incondizionata del Regolamento.

TERMINE DI PRESENTAZIONE DEGLI ELABORATI: 16 MAGGIO 2012

PREMIAZIONE delle OPERE: La cerimonia di proclamazione dei vincitori avverrà il  21 luglio  2012 durante il concerto che si svolgerà in piazza Della Costituzione a Chiaramonti dalle ore 20:30.

Premi e Riconoscimenti – La Commissione giudicatrice assegnerà all’opera più meritevole della categoria “scuola primaria” la somma di 80 € e all’opera più meritevole della categoria “scuola secondaria” la somma di 120 €.  Le somme assegnate saranno destinate alle gite d’istruzione delle classi vincitrici. Altre opere potranno essere oggetto di segnalazione. Ad ogni concorrente sarà consegnato un attestato di partecipazione.

La partecipazione è gratuita.

Informazioni:  

Il presente regolamento, i risultati e tutto ciò che attiene al concorso saranno affissi all’albo scolastico e disponibili su Internet ai seguenti indirizzi:

Chiaramonti, assunzioni in Comune

Scritto da ztaramonte

Articolo tratto dalla Nuova Sardegna del 09.02.2012 di Letizia Villa

Il Comune ha richiesto la selezione di due collaboratori amministrativi in possesso del diploma di scuola media superiore. Le domande di partecipazione vanno presentate entro il 21 febbraio al Centro dei servizi per il lavoro di Castelsardo, via Vespucci 14 – Cap. 07031 – tel. 079 470003 – fax 079 479813.

Sede di lavoro sarà il Comune. I requisiti richiesti sono la  residenza nel Comune, l’età minima di 18 anni e l’uso del computer. Per partecipare alla selezioni occorre presentare al Csl il certificato Isee 2010.

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